« Siječanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Naziv mehatronika potječe iz Japana, a objedinjuje dvije ključne riječi MEHANIKA i ELEKTRONIKA. Mehatronika je interdisciplinarno područje koje se temelji na elektrotehnici i strojarstvu te automatizaciji, informatici i robotici. Nastalo je kao rezultat napretka tehnike u kojoj više nema oštrih granica između pojedinih stručnih područja.
Zanimanje je uvedeno 1992. godine u Japanu i Njemačko dok se u našoj Školi za zanimanje tehničar za mehatroniku obrazuje od 1997. godine. Program se redovito usklađuje s novim znanstvenim saznanjima i potrebama tržišta rada.
Tehničar za mehatroniku stječe znanja i vještine iz znanstvenog polja elektrotehnike, računalstva i strojarstva. Kompetencije koje se dobivaju obrazovanjem za navedeno zanimanje predstavljaju sintezu svih navedenih područja i vrlo im je široka promjena u tehničkoj praksi.
Učenici se obrazuju za projektiranje i održavanje mehatroničkih sustava: strojeva, alata i uređaja koji su kombinacija strojarskih, računalnih, elektroničkih i automatskih sklopova i sustava. Naglasak je na hidrauličkim i pneumatskim sustavima koji u kombinaciji s elektronikom, PLC-ovima i mikrokontrolerima čine složene sustave za automatsku regulaciju s velikom primjenom u svakodnevnoj tehničkoj praksi.
Tijekom naobrazbe učenici se educiraju u praktikumima i laboratorijima u kojima stječu teorijske i praktične vještine koje su primjenjive na tržištu rada. U ovom zanimanju, između ostalog, učenici stječu znanja iz robotike, obnovljivih izvora energije, termodinamike, digitalne elektronike i vođenja procesa računalom. Znatan dio vještina stječe se izvođenjem Radioničkih vježbi na kojima učenici izravno primjenjuju svoja teorijska znanja.
U prilogu teksta je nastavni plan za ovo zanimanje.
Učenici Škole višestruki su državni prvaci iz mehatronike. Sudjeluju na brojnim manifestacijama i takmičenjima među kojima je važno istaknuti i svjetsku olimpijadu znanja Worldskills 2007. u Japanu.
Zapošljavanje i nastavak obrazovanja
Širina znanja ovog zanimanja omogućava zamjenu rada više djelatnika različitih profila jednim djelatnikom. Zanimanje je polivalentno te omogućava jednostavan prelazak u druga zanimanja u području strojarstva, elektrotehnike i računarstva.
Tehničar za mehatroniku dobra je podloga za specijalizacije i nastavak školovanja na veleučilišnim i sveučilišnim studijima.
Nastavni plan
Rb.
|
NASTAVNI PREDMET
|
1. raz.
|
2. raz.
|
3. raz.
|
4. raz.
|
1.
|
HRVATSKI JEZIK
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2.
|
ENGLESKI JEZIK
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3.
|
POVIJEST
|
2
|
2
|
|
|
4.
|
ETIKA / VJERONAUK
|
1
|
1
|
1
|
1
|
5.
|
GEOGRAFIJA
|
2
|
1
|
|
|
6.
|
POLITIKA I GOSPODARSTVO
|
|
|
|
2
|
7.
|
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8.
|
MATEMATIKA
|
3
|
3
|
3
|
3
|
9.
|
FIZIKA
|
2
|
2
|
|
|
10.
|
TEHNIČKI MATERIJALI
|
2
|
|
|
|
11.
|
TEHNIČKO CRTANJE I DOKUMENTACIJA
|
3
|
1
|
|
|
12.
|
RAČUNALSTVO
|
2
|
2
|
2
|
|
13.
|
TEHNIČKA MEHANIKA
|
2
|
2
|
|
|
14.
|
ELEMENTI STROJEVA
|
|
2
|
|
|
15.
|
OSNOVE ELEKTROTEHNIKE
|
4
|
|
|
|
16.
|
ROBOTIKA
|
|
|
|
2
|
17.
|
ELEKTRONIČKI SKLOPOVI
|
|
3
|
|
|
18.
|
DIGITALNA ELEKTRONIKA
|
|
|
2
|
|
19.
|
ELEKTRIČNI STROJEVI I UREĐAJI
|
|
2
|
|
|
20.
|
PNEUMATIKA
|
|
|
2
|
|
21.
|
HIDRAULIKA
|
|
|
|
3
|
22.
|
UPRAVLJANJE I REGULACIJA
|
|
|
3
|
|
23.
|
SENZORIKA
|
|
|
2
|
|
24.
|
KONTROLA I MJERENJE
|
|
|
|
2
|
25.
|
VOĐENJE PROCESA RAČUNALOM
|
|
|
|
2
|
26. | MIKROUPRAVLJAČI | 2 | |||
27. | MEHATRONIČKE KONSTRUKCIJE | 2 | |||
28. | SLOŽENE MEHATRONIČKE KONSTRUKCIJE | 2 | |||
29. | TERMODINAMIKA | 2 | |||
30. | MIKRO I NANO MEHATRONIKA | 1 | |||
31. | AUTOMATIZACIJA PROCESNIH POSTROJENJA | 3 | |||
32. | MEHANIKA FLUIDA | 1 | |||
33. | OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE | 3 | |||
34. | ELEKTRIČNE INSTALACIJE | 2 | |||
35.
|
RADIONIČKE VJEŽBE
|
2
|
2
|
2
|
2
|