preskoči na sadržaj

Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 11. 2009.

Ukupno: 525688
Ovaj mjesec: 3269
Danas: 19

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
FAUST VRANČIĆ OČIMA NAŠIH UČENIKA
Autor: Nikolina Dolfić, 25. 1. 2019.

Naša škola se ove školske godine uključila u jednomjesečni  eTwinning projekt „Faust Vrančić očima naših učenika“. Glavna koordinatorica i autorica projekta je Andreja Pokas iz Tehničke škole Ruđera Boškovića, Vinkovci, a partner na projektu je, osim  naše i Vinkovačke škole, i  Graditeljsko geodetska škola iz Osijeka. Ideja projekta bila je okupiti i povezati učenike hrvatskih škola suradnjom u razvoju projekta o Faustu Vrančiću, gdje će učenici razmijeniti saznanja i iskustva u predstavljanju poznatih i manje poznatih izuma i tehničke terminologije „oca hrvatskog inženjerstva“.

„Kroz zanimljive realizirane ideje  učenika saznajemo, kako oni danas razmišljaju o njegovom genijalnom umu, koliko razumiju njegov način pronalazaka praktičnih rješenja za probleme koje je vidio, kolika je njegova osebujnost u tehničkom vizionarstvu, izradi rječnika kao temelja hrvatske leksikografije i kako njegova dostignuća povezuju sa uporabom rješenja u današnjem vremenu.“ – autorica projekta Andreja Pokas

Učenici su proveli projektno istraživanje i svoja saznanja podijelili s učenicima partnerskih škola kroz različite uratke - video, ppt, plakat, fotografija, 3D modeliranje, stop frame animacija itd., a sve to koristeći platformu TwinSpace za objavu svojih radova.


Interaktivna Google karta "Putovanja Fausta Vrančića"

Učenici 2. c razreda, Dario Petričević, Pier Strbad, Frane Milan i Marin Kalac, te učenici 2.d razreda Geni Vuković, Ante Babić, Petar Đorđević i Dominik Laušić, su izradili interaktivnu Google kartu „Putovanja Fausta Vrančića“ (klikom na poveznicu prikazat će se karta, ali prethodno se morate  prijaviti s Google računom).

 

Faust Vrančić iznimno je mnogo putovao za ono vrijeme, te nas je interesiralo koliko je vremena provodio na putu. Učenici 2. d razreda s mentoricom Ravenom Čizmić Kvasinom istražili su povijest cestovnog i pomorskog prometa u 16. i 17. stoljeću, pronašli sva mjesta na kojima je Vrančić boravio, te su izračunali koliko mu je trebalo vremena da dođe od jednog do drugog mjesta. Te su podatke ucrtali na interaktivnu kartu. Učenici 2. c razreda su s mentoricama Mirjanom Kamber i Nikolinom Dolfić potražili zanimljivosti iz njegova života, te su tim podatcima nadopunili prethodni rad 2.d razreda. Okvirnim izračunom, Faust Vrančić je na putu proveo 130 dana svoga života.

Simulacija rada žičare u Blender programu

Učenik 4. c razreda, Marino Ljubetić, za inspiraciju je imao Vrančićevu žičaru. Pod mentorstvom nastavnice Vesne Plenča, napravio je simulaciju rada žičare u Blender programu. Postupak rada i krajnji produkt pogledajte na ovim poveznicama: Prikaz žičare Fausta Vrančića u Blender programu  i Prikaz žičare Fausta Vrančića u Blender programu - proces rada